Sociālekonomiskā iekļaušanās
1. Vai ar patvēruma meklētāja apliecību var saņemt paciņu pastā?
Saņemot reģistrētu sūtījumu pasta nodaļā vai pie pastnieka, adresātam jāuzrāda personu apliecinošs dokuments – pase vai personas apliecība – vai autovadītāja apliecība.
Uzrādot autovadītāja apliecību, iespējams saņemt ierakstītus sūtījumus un apdrošinātus sūtījumus, kuru vērtība nepārsniedz 150 euro.
(http://www.sutijumacels.lv/kadus-dokumentus-jauzrada-sanemot-sutijumu)
2. Kā lai izvēlas piemērotāko sakaru operatoru, kur var redzēt katra piedāvājumu?
Katra mobilo sakaru operatora piedāvājumu klāsts apskatāms mājaslapās. Salīdzināšanas portālā www.gudriem.lv apskatāms vairums piedāvājumu, no kuriem piemērotāko var izvēlēties, izmantojot tarifu kalkulatoru: http://www.gudriem.lv/mobilie-tarifi?lng=lv
3. Kur zvanīt ārkārtas gadījumā?
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests: 113
Policija: 110
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests: 112
Gāzes avārijas dienests: 114
Latvijā ārkārtas situācijā var zvanīt arī uz 112, lai sasniegtu centrāli, kas tālāk savienos ar piemērotāko dienestu.
4. Vai ir noteikts limits, cik daudz naudas no konta var izņemt vienā dienā?
Jā, konta atvēršanas brīdī klients izvēlas limitu darījumu apjomam un nosaka, cik daudz naudas dienas laikā var izņemt no konta, veicot maksājumus, pārskaitījumus un izņemot skaidru naudu. Pēc nepieciešamības limitu var palielināt vai samazināt atbilstoši klienta līgumam ar banku.
5. Vai Latvijā izsniegto bankas karti var lietot visā pasaulē?
Izsniegto bankas karti var lietot Eiropā.
6. Vai sievai un vīram ir jāsaņem katram sava bankas karte?
Jā, katrai personai ir jāsaņem sava bankas karte.
7. Vai debetkarte ir vienīgā karte, kuru var saņemt statusu ieguvušais, vai drīkst saņemt arī citu karti?
Jā. Kredītkarti var saņemt, ja ir patstāvīgi ienākumi (darba alga).
8. Ja ir termiņuzturēšanās atļauja uz 1 gadu un tās, pagarināšanu nokavē, vai tad bankas karte darbosies?
Bankas karte darbojas neatkarīgi no imigrācijas statusa.
9. Vai minētie pasta pakalpojumu sniedzēji – Latvijas Pasts, Pasta stacija, Omniva un DPD, pakalpojumus nodrošina tikai Latvijā vai visā pasaulē?
Latvijas Pasts un DPD nodrošina pakalpojumus arī citās valstīs, bet ne visā pasaulē.
10. Kā var uzzināt, cik jāmaksā par pasta sūtījumu?
Precīzas izmaksas varēsiet noskaidrot tikai pie pakalpojuma sniedzēja. Pakalpojuma sniedzēja interneta mājaslapā uzrādītās izmaksas var būt aptuvenas.
11. Kur varu saņemt vēstuli, kas man ir atsūtīta uz mājām?
Jebkuru vēstuli, kas sūtīta izmantojot Latvijas Pasta pakalpojumus, saņemsiet savas mājas pasta kastē, bet, ja vēstule būs ierakstīta, tad to varēsiet saņemt Latvijas Pasta nodaļā, kas apkalpo Jūsu dzīvesvietas adresi, uzrādot personas apliecinošu dokumentu.
12. Vai ir jāuzrāda personas apliecinošs dokuments, ja vēlos noformēt mobilā tālruņa priekšapmaksas karti vai pieslēgumu?
Personu apliecinošs dokuments nav jāuzrāda pērkot priekšapmaksas karti, bet būs jāuzrāda, ja vēlēsieties slēgt līgumu par mobilo pakalpojumu izmantošanu ar pēcapmaksu.
13. Vai e-talonam cena ir viena (1,15 eiro), neatkarīgi no tā, vai braucu vienu, divas vai trīs pieturas?
Braukšanas tarifs Rīgas pilsētas sabiedriskajā transportā ir 1.15 EUR, kas ir arī viena brauciena cena iepriekšpārdošanā, un tā nemainās no nobraukto pieturu skaita. Viena brauciena biļeti (e-talonu) pie sabiedriskā transporta vadītāja var iegādāties par 2.00 EUR. Pasažieri, kuri bieži izmanto sabiedrisko transportu, braucieniem var iegādāties mēneša biļeti.
Viens e-talons paredzēts vienai personai noteiktam braucienu skaitam. Ja nepieciešama biļete vairākām personām, tad ir jāiegādājas grupu biļetes divām vai trim personām.
Katru reizi pēc iekāpšanas sabiedriskajā transportā nekavējoties jāveic e-talona reģistrācija, to pietuvinot karšu lasītājam.
Katra brauciena reģistrācija jāveic vienmēr, neskatoties uz e-talonā iegādāto biļetes veidu.